voor
kinderen &
jongeren.

Met ervaring als logopediste en psychopedagogisch werker in het CLB, ondersteuningsnetwerk, het volwassenenonderwijs en het buitengewoon onderwijs, bouwde ik kennis op rond allerlei leer- en schoolloopbaan problematieken in brede zin. Als kinderen of jongeren vastlopen op school kan dit een complex verhaal zijn waarbij sociaal-emotionele factoren, schoolse vaardigheden, (meta)cognitieve vaardigheden, prikkelverwerking, de schoolse afstemming op de behoeften van het kind en soms nog allerlei andere factoren meespelen. Op basis van een intakegesprek bekijk ik wat de noden zijn en kan ik ondersteunen in de zoektocht naar helderheid en gepaste hulp.

Bij deze specifieke doelgroep betrek ik altijd de kring rond het kind en tracht ik deze te versterken door naast individuele therapie te werken via verbindende ouder-kind gesprekken, ouderbegeleiding en gesprekken op school.

“In mijn therapieën staan emotieregulatie, zelfvertrouwen, groeimindset, veerkracht en talentontwikkeling centraal.”

Logopedische therapie

Jonge kinderen en kinderen van de lagere school (tot het 2de leerjaar) kunnen bij mij terecht voor onderzoek en behandeling van lees- en spellingsmoeilijkheden (schriftelijke taal) en daarnaast ook voor mondelinge taal, articulatie en selectief mutisme. Ik behandel geen stem-, stotter- en myofunctionele problematieken.

Creatieve kinder- en jongerentherapie

In mijn therapieën staan emotieregulatie, zelfvertrouwen, groeimindset, veerkracht en talentontwikkeling centraal. Ik ga zorgzaam en toegewijd aan de slag met thema’s als leerstoornissen, faalangst, spreekangst, selectief mutisme, sociale angsten, hoogsensitiviteit, een laag zelfbeeld, aandacht- en concentratiemoeilijkheden, terugkerende emoties van verdriet, eenzaamheid, woede of agressie. Ik werk graag speels, verbindend en creatief waarbij ik verschillende therapeutische technieken combineer om een ingang te vinden bij het kind of de jongere. Ik werk toe naar zelfkennis (het ontdekken van talenten en valkuilen) en zelfacceptatie (aanvaarding van alle delen en eigenschappen van de persoonlijkheid) om tot slot het zelfvertrouwen te kunnen versterken. Het erkennen, aanvaarden en reguleren van gevoelens en behoeften speelt hierin een erg belangrijke rol.

×